Accés electrònic dels ciutadans als servicis públics

Objectius

L’alumnat ha de ser capaç, una vegada finalitze el curs de:
• Conéixer com planificar una estratègia de transparència en la nostra entitat que constituïsca un eix de comunicació amb la ciutadania útil i vàlid.
• Conéixer com aborda la Llei 39/2015 la relació de l’administració amb la ciutadania a través de mitjans electrònics.
• Conéixer i manejar amb soltesa els principals conceptes i principis de la presència de les AA.PP. en les xarxes socials.
• Estar al dia de les principals experiències en esta matèria.
• Saber implementar una política de transformació digital del nostre municipi.
• Corregir els possibles errors que poden cometre’s en les interrelacions de nostra entitat amb el ciutadà en matèria de registre electrònic i notificació electrònica.
• Saber actuar conforme a l’última normativa en matèria de “protecció de dades 2.0” tant en l’àmbit de les relacions amb la ciutadania com en l’àmbit laboral.
• Conéixer les responsabilitats que té la nostra entitat com a prestador de Servicis de la Informació i la problemàtica pràctica del dret a la desconnexió digital.

Contingut

TEMA 1. COMUNICACIÓ MUNICIPAL I XARXES SOCIALS COM VIES D’INTERACCIÓ I CONTROL DE LA CIUTADANIA SOBRE NOSTRA ACTUACIÓ ADMINISTRATIVA
1. Oportunitats i amenaces de les xarxes socials com a tecnologia actual
2. Les xarxes socials i el seu paper en la transformació de l’administració
3. Factors clau per a una aplicació intel·ligent de les xarxes socials a la gestió pública
4. Conclusions

TEMA 2. LA PROTECCIÓ DE LA PRIVACITAT DE LA CIUTADANIA EN LES SEUS ELECTRÒNIQUES, PORTALS DE TRANSPARÈNCIA I XARXES SOCIALS MUNICIPALS
1. El “dret 2.0”. Nous paradigmes
2. Marc jurídic aplicable
3. Els drets ARSOPL en l’entorn digital
4. Drets digitals en l’àmbit laboral
5. La responsabilitat del prestador de servicis
6. Possibles riscos. Quan poden perillar este tipus de dades en una xarxa social?

TEMA 3. MILLORES EN LES TRANSPARÈNCIA I BON GOVERN LOCAL
1. Bon govern i govern obert, “germans bessons”
2. No hi ha millora dels servicis públics sense transparència
3. Reutilització de la informació. Concepte i problemàtica practica
4. La necessitat d’un sistema de gestió documental per a poder ser de veritat una administració transparent

TEMA 4. COM IMPLEMENTAR LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DE LA NOSTRA ENTITAT
1. Una nova òptica: Com abordar els projectes TIC en la nostra entitat local
2. Competències i funcions necessàries. El nou “empleat públic digital”
3. Com dissenyar el nostre “full de ruta” per a abordar la transformació digital

TEMA 5. LA LLEI 39/2015 I LA RELACIÓ DE L’ADMINISTRACIÓ AMB ELS CIUTADANS A TRAVÉS DE MITJANS ELECTRÒNICS
1. El registre electrònic
2. Arxiu de documents (art. 17 *LPA)
3. Emissió de documents i còpies per les administracions públiques (ARTS. 26, 27 LPA)
4. Actuació administrativa automatitzada
5. Firma electrònica reconeguda
6. Identificació de l’administració
7. L’acte administratiu electrònic: configuració després de la reforma en la Llei 39/2015
8. L’e-notificació administrativa

Data

del 21 de octubre hasta el 24 de noviembre de 2024

Horari

de 00:00 a 23:59

Destinataris

EE.PP. de la administración local
Inscripcions
Tancades

Accedeix al llistat complet de cursos