Gestió del coneixement i innovació per a la transformació de l'administració pública

Objectius

• Capacitar al personal de les administracions locals a buscar les necessitats que planteja la seua organització i a buscar les millors solucions per al futur.
• Sensibilitzar de la necessitat que les administracions públiques necessiten gestionar adequadament el seu coneixement per a ser més eficients i proporcionar uns servicis de qualitat a la ciutadania.
• Aplicar accions fonamentals a l’hora de posar en marxa un procés de gestió del coneixement en l’Administració pública local.
• Utilitzar el coneixement per a proporcionar servicis i millorar el rendiment de les entitats locals.
• Afavorir el progrés del municipi mitjançant la col·laboració intel·ligent de persones i institucions encaminada a millorar la qualitat de vida dels ciutadans.
• Capacitar a l’alumnat per a posar en marxa el procediment per a posar en marxa el sistema de gestió del coneixement en les seues organitzacions.

Contingut

MÒDUL 1: APRENDRE DEL FUTUR
1. INTRODUCCIÓ
1.1. Anàlisi conceptual.
1.2. Estat actual de la gestió del coneixement.
2. QUÈ SIGNIFICA APRENDRE DEL FUTUR?
2.1. Implicacions d’aprendre del futur.
2.2. És important que una persona aprenga?.
2.3. Com aprenen les persones?
2.4 Per què és important que una organització aprenga?
2.5 Per què les organitzacions són tan poc eficients per a aprendre?
2.6. On està la memòria d’una organització?
2.7. Quines mesures cal prendre per a millorar la capacitat d’aprendre de les empreses?
3. BIBIOGRAFIA
4. WEBGRAFIA

MÒDUL 2: CARACTERÍSTIQUES DEL CONEIXEMENT PUBLIQUE LOCAL
1. INTRODUCCIÓ
2. CONCEPTES BÀSICS SOBRE CONEIXEMENT
2.1. Característiques del coneixement.
2.2. Components del coneixement.
2.3. Procés de Gestió del Coneixement.
3. EL CONEIXEMENT EN L’ADMINISTRACIÓ PUBLICA LOCAL
• 3.1. Justificació de la gestió del coneixement en l’administració local.
• 3.2. Barreres a superar en la gestió del coneixement en l’administració local.
• 3.3. El cicle de la gestió del coneixement.
4. BIBLIOGRAFIA

MÒDUL 3: LA GESTIÓ DEL CONEIXEMENT I LA SEUA UTILITAT PER A LES ENTITATS LOCALS
1. INTRODUCCIÓ
2. UTILITAT DE LA GESTIÓ DEL CONEIXEMENT PER A ENS LOCALS
2.1. L’administració electrónica.
2.2. Millora dels servicis municipals.
2.3. Millors pràctiques i processos.
2.4. Lideratge i presa de decisions.
2.5. Increment de la satisfacció del ciutadà.
2.6. Diferenciació en la prestació de servicis.
2.7. Innovació.
2.8. Col·laboració metropolitana.
2.9. Aprenentatge.
2.10. Capital Intel·lectual.
3. BIBIOGRAFIA.
4. WEBGRAFIA

MÒDUL 4: IMPLANTACIÓ D’INICIATIVES DE GESTIÓ DEL CONEIXEMENT EN ENTITATS LOCALS
1. INTRODUCCIÓ
2. MODEL TEORIC D’IMPLANTACIÓ DEL SISTEMA DE GESTIÓ DEL CONEIXEMENT
3. ANÀLISI DE NECESSITATS DE L’ORGANITZACIÓ
4. OBJECTIUS
5. ASPECTES CLAUS DEL PROJECTE
6. PLANIFICACIÓ: DISSENY DEL PROJECTE, PLANIFICACIÓ DE TASQUES
6.1. Calendari aproximat d’implantació.
6.2. Equip de treball.
7. AUDITORIA DE LA INFORMACIÓ, MAPA I ESTRUCTURA DEL CONEIXEMENT
7.1. Elements que analizar.
8. DESENVOLUPAMENT DE LA INTRANET DEL CONEIXEMENT
9. DESENVOLUPAMENT I POTENCIACIÓ DE COMUNITATS DE PRÀCTIQUES
10. AVALUACIÓ SEGUIMENT
10.1. Indicadors de control del projecte.
10.2. Avaluació de l’Auditoria de la Informació.
10.3. Mesures de Gestió del Coneixement .
10.4. Indicadors de la Gestió del Coneixement per a l’Ajuntament.
11. BIBLIOGRAFIA
MÒDUL 5: EXPERIÈNCIES DE CONEIXEMENT EN ENTITATS LOCALS. CASOS PRÀCTICS.

Data

los días 6, 8, 10, 14, 16, 17 de mayo de 2024

Horari

de 9:30 a 13:40

Destinataris

EE.PP. de la administración local
Inscripcions
Tancades

Accedeix al llistat complet de cursos