• Mostrar les noves formes de turisme sostenible com a motor del desenvolupament local.
• Donar a conéixer com coordinar les estratègies municipals de turisme amb les privades.
• Mostrar com elaborar una bona política turística sostenible a nivell local.
• Donar a conéixer les millors estratègies turístiques en aquest àmbit de crisi com a motor de desenvolupament local.
MÒDUL 1. EL TURISME SOSTENIBLE COM A MOTOR DE DESENVOLUPAMENT LOCAL.
Tema 1.1. Introducció.
Tema 1.2. Origen i conceptes més rellevants.
Tema 1.3. El turisme sostenible en Comunitat Valenciana.
Tema 1.4. Turisme i medi ambient.
MÒDUL 2. NOVES FORMES DEL TURISME SOSTENIBLE.
Tema 2.1. El producte turístic.
Tema 2.2. Tipologies de productes i principals característiques.
Tema 2.3. El turisme actiu i de naturalesa com a motor de desenvolupament
MÒDUL 3. PROGRAMES TURÍSTICS AUTONÒMICS I LOCALS. POLÍTIQUES I ESTRATÈGIES.
Tema 3.1. Introducció.
Tema 3.2. Eines de planificació i gestió per als ens locals.
Tema 3.3. Les agendes 21 com a suport a les eines de planificació de les polítiques i estratègies de turisme.
MÒDUL 4. ANÀLISI DEL MERCAT TURÍSTIC.
Tema 4.1. El mercat turístic cap a un turisme sostenible.
Tema 4.2. L’evolució de la demanda.
Tema 4.3. Segments de mercats.
MÒDUL 5. POLÍTIQUES I ESTRATÈGIES PÚBLIQUES I PRIVADES.
Tema 5.1. Introducció.
Tema 5.2. Models públics de desenvolupament turístic.
Tema 5.3. Models públics privats de desenvolupament.
Tema 5.4. Nous models.
MÒDUL 6. LA PLANIFICACIÓ TERRITORIAL I ELS USOS DEL SÒL EN EL TURISME SOSTENIBLE.
Tema 6.1. Introducció.
Tema 6.2. El territori com a espai turístic.
Tema 6.3. Diferents figures de protecció.
Tema 6.4. Eines de planificació.
Tema 6.5. L’ús de les TIC.